7 zasad zdrowia seksualnego mężczyzny

drogeria erotyczna online

Jako że kłopoty mają to do siebie, że same nie znikają, przygotowaliśmy zestawienie 7 zasad, jakie mogą pomóc w dbaniu o męskie zdrowie. Będą wymagały one zmiany pewnych nawyków, niejednokrotnie przełamania się, ale mogą za to dać doskonałe rezultaty, jeśli chodzi o zdrowie seksualne i kondycję w ogóle. Jeżeli chcesz poprawić jakość swojego życia erotycznego – zapoznaj się z proponowanymi zasadami!

1. Zrezygnuj lub przynajmniej ogranicz używki

Jednym z największych wrogów sprawności intymnej – zaznaczmy, że nie tylko mężczyzn, ale i pań, są używki. Alkohol od czasu do czasu nikomu nie zaszkodzi, to prawda. Więcej – lampka wina co jakiś czas może nieść sporo korzyści, tym bardziej że jest ono afrodyzjakiem i źródłem antyoksydantów, które pomagają oczyścić organizm z wolnych rodników! Jednak tylko lampka… i to najlepiej wina czerwonego. Natomiast częste picie sprzyja m.in. tyciu, jak i wyniszcza organizm.

Nie inaczej jest z paleniem. Papierosy odpowiadają m.in. za mniejszą wydolność płuc (a ta w czasie seksu gra dużą rolę) oraz za zmiany miażdżycowe w żyłach. Pogorszenie kondycji układu krążenia w prostej drodze prowadzi do impotencji. Co więcej – palenie skutecznie obniża wrażliwość na bodźce, także w receptorach, znajdujących się w obrębie penisa. Naturalnie – najgorsze skutki wywołują twardsze używki jak np. narkotyki czy dopalacze. Działają na różne obszary ludzkiego organizmu, wywołując różne, przykre skutki.

Z paleniem i twardszymi używkami więc warto się zdecydowanie pożegnać. Alkohol – należy ograniczyć do wyjątkowych okazji. Dla wielu osób z pewnością nie będzie to łatwe. Jednak dzięki temu można zawalczyć nie tylko o lepszy seks, ale i o wyższą jakość życia w ogóle.

2. Żyj aktywnie

Aktywność fizyczna ma wiele dobroczynnych skutków. Lepsza wydolność oddechowa i krążeniowa, zrzucenie wagi – to tylko część z nich. Oprócz tego warto dodać, że regularnie uprawiany sport przyczynia się do wzrostu testosteronu w organizmie. Co ważne – nie musisz wcale ćwiczyć wyczynowo. W wielu przypadkach to nawet niewskazane, gdyż, będąc przeciążonym, nie znajdziesz siły na seks.

Codzienną aktywnością może być nawet dłuższy spacer – najlepiej gdzieś z dala od zgiełku miasta. Warto pomyśleć o rekreacyjnej jeździe na rowerze. A jeśli lubisz się porządnie spocić – siłownia lub ćwiczenia w domu stoją przed Tobą otworem! Dzięki nim nie tylko będziesz lepiej dotleniony, zgubisz zbędne kilogramy, ale i będziesz cieszył się lepszym seksem.

3. Zadbaj o zdrowe żywienie

Obok ruchu bardzo ważne jest odpowiednie żywienie. W końcu jedzenie to nasze paliwo, a od jego jakości zależy, jakie będzie zdrowie. Dlatego najlepiej wyznaczyć sobie stałe pory posiłków – 3 lub 5 (wówczas odpowiednio mniejszych). Dietetycy podkreślają, że w ten sposób można zadbać o odpowiednią podaż energii i innych składników odżywczych, a jednocześnie – uczy nieprzejadania się.

Równie ważne, co harmonogram, jest zbilansowanie menu. Każde danie powinno dostarczać różnorodnych składników odżywczych – mikro- i makro – jakie zasilać będą Twój organizm. To ważne, gdyż często przyzwyczajamy się do monotonnego jedzenia, które nie pokrywa zapotrzebowania na witaminy i minerały, co staje się często przyczyną licznych niedoborów. Z drugiej strony, z racji faktu, że często żyjemy w pośpiechu, nierzadko decydujemy się też na śmieciowe jedzenie. Wysoko przetworzone fast foody mogą zaspokajać głód, ale oprócz zapychania żołądka i dostarczania kalorii w rzeczywistości nie dostarczają składników, jakich potrzebujemy. W efekcie tyjemy, zmagamy się z różnymi dolegliwościami, a w końcu – tracimy zdrowie. Cierpi przy tym życie seksualne, gdyż nadmiar tłuszczu powoduje zaburzenie hormonów – u mężczyzn zbyt dużo tkanki tłuszczowej wiąże się ze zmniejszeniem poziomu testosteronu przy jednoczesnym wzroście estrogenów.

Dlatego dobrze przyjrzeć się swojemu jadłospisowi. Zamienić niezdrowe składniki na pełnowartościowe zamienniki. Włączyć do diety więcej warzyw, orzechów, a także pestek – słonecznika, dyni i innych. Niestety – nie zawsze z pożywieniem jesteśmy w stanie dostarczyć wszystkie niezbędne składniki odżywcze, w szczególności takie, które potrzebne są dla zachowania zdrowia seksualnego. Wówczas można sięgnąć np. po środki na potencję, jakie oferuje nasza drogeria erotyczna online. Często są to preparaty ziołowe, wykorzystujące składniki roślinne, jakich używała już medycyna tradycyjna. Dobre rezultaty zapewnia m.in. Potency Therapy, tabletki zawierające np. wyciągi z buzdyganka ziemnego, ginkgo biloba oraz L-Argininę.

4. Nie zaniedbuj badań okresowych

Dbanie o zdrowie wiąże się nie tylko z powyższymi zasadami, ale i stałą kontrolą swojego zdrowia. Dlatego trzeba pamiętać o badaniach okresowych. Chodzi m.in. o morfologię, ale i wizyty u urologa, a w przypadku, gdy masz zdiagnozowane inne dolegliwości – u innych specjalistów. To ważne szczególnie w dojrzalszym wieku, po 40., by stale kontrolować ciśnienie krwi, cukier i inne wskaźniki, świadczące o kondycji zdrowotnej.

5. Gdy coś Cię niepokoi – nie wahaj się korzystać z pomocy lekarza

Kiedy pojawiają się objawy, mogące świadczyć o pewnych dolegliwościach, wielu mężczyzn, zamiast udać się do lekarza, woli je… przeczekać. Przyczynę często stanowi obawa przed przyznaniem się nie tyle przed innymi, ile samym sobą, że ma się jakiś kłopot. Panowie nierzadko też obawiają się (sic!) wizyty u lekarza, cierpiąc na swoisty syndrom białego fartucha. Najbardziej zaś boją się wizyty u urologa czy seksuologa, bo to dla nich często oznacza porażkę w zakresie swojej seksualności, a także potencjalne wystawienie się na niewybredne komentarze ze strony znajomych.

Niestety – kłopoty ze zdrowiem nie mają tendencji do samoistnego znikania. Dlatego, kiedy pojawiają się jakiekolwiek oznaki dolegliwości, w tym m.in. problemy z potencją – warto sięgnąć porady specjalisty. Tym bardziej że im wcześniej się zareaguje, tym szybciej i skuteczniej pozbędzie się problemu!

6. Dbaj o swoje jądra

Jądra to bardzo newralgiczny organ. Odpowiadają nie tylko za produkcję plemników, ale i wytwarzanie testosteronu. Ich prawidłowe działanie więc ma duże znaczenie dla prawidłowej gospodarki hormonalnej, ale i wielu układów, znajdujących się w ciele mężczyzny. Dlatego warto o nie zadbać. Co im sprzyja? Przede wszystkim swobodna, przewiewna bielizna. Dzięki niej utrzymuje się m.in. ich prawidłową temperaturę, a to ma niebagatelne znaczenie dla seksualnego zdrowia.

Niemałe znaczenie ma dieta (patrz punkt 3.), która powinna dostarczać odpowiednią ilość takich składników jak cynk, selen, witamina C, E oraz z grupy B. Warto również zrezygnować z trzymania laptopa na kolanach, gdyż prowadzi to do przegrzewania się, a tym samym – obumierania plemników. Stale też kontroluj ich wielkość i kształt. Wszelkie nieprawidłowości w ich budowie czy boleści należy sprawdzić u urologa.

7. Traktuj swoje ciało pozytywnie

Ostatnie, o czym powinieneś pamiętać, to pozytywne podejście do własnej osoby, a w szczególności – ciała. Wielu mężczyzn, mimo że się do tego otwarcie nie przyznają, cierpi z powodu kompleksów, szczególnie na punkcie swojej męskości. Oglądając filmy XXX, widzą aktorów, wyposażonych w potężne sprzęty, mocno odbiegające od średnich rozmiarów. Zupełnie pomija się fakt, że nad nimi czuwa sztab osób, dbających o to, aby ich przyrodzenia były odpowiednio wyeksponowane.

A gdy chcesz coś zmienić…

…jeśli uważasz, że Twój „przyjaciel” mógłby być większy, zawsze możesz sięgnąć po tabletki i kremy na powiększenie penisa jak np. zestaw Penilarge. Dzięki takiej kuracji z pewnością zapewnisz sobie wzrost przyrodzenia. A to pomoże Ci bardziej pozytywnie spojrzeć na swoje ciało. Do czego zachęcamy – wtedy na pewno będziecie oboje bardziej cieszyli się z seksu!


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *